Nýznerovské vodopády Stříbrného potoka | Kam s dětmi – aktivity pro děti a jejich rodiče

Registrační kód:
Zapomněl(a) jste registrační kód?
Aktuální registrační kód:
Nový registrační kód:
Opakovat nový registrační kód:

Zadejte registrační email.

E-mail:

Registrací se přihlásíte se do KLUBU KAM S DĚTMI a zároveň Vám bude umožněno vkládání akcí a tipů do databáze KAM S DĚTMI.
KLUB KAM S DĚTMI Vám bude pravidelně přinášet novinky, newslettery, exkluzivní výhody, slevy a soutěže.

Jméno:
Příjmení:
Telefon:
Instituce:
vyplňujte, pokud za ni budete vkládat do databáze
Kraj:
Souhlasím se zpracováním osobních údajů

Budeme rádi, když vyplníte i další nepovinné údaje, které nám mohou pomoct při vylepšování portálu Kam s dětmi. Naším cílem je být pro vás nejlepším rádcem a pomocníkem, když nevíte kam s dětmi. Tyto data nebudou dle Zásad o ochraně osobních údajů nijak zneužívány či předávány třetím osobám.

Rok narození rodiče:

> Pro děti ve věku:

3-6, 6-9, 9-14

> Popis

Vodopády Stříbrného potoka, též Nýznerovské vodopády leží na území obce Horní Skorošice na 12 hektarech. Jde o kaňonovitou soutěsku se skalními prahy vytvářejícími několik vodopádů a kaskád. Vodopády se nacházejí 2 km jihozápadně od Nýznerova a 5 km západně od Žulové. Základní údaje: Vodopády tvoří soustava kaskád a peřejí v romantické soutěsce nad ústím Bučínského potoka, s celkovou výškou 14 metrů. Nejvyšší stupně jsou 3 metry vysoké. Vznikly na prahu, tvořeném odolnější horninou - žílou amfibolického gabra. Díky poměrně vysokému průtoku jsou Nýznerovské vodopády nadmíru působivým přírodním jevem. Přístup k hornímu stupni je opatřen schody. Od roku 1968 je zde vyhlášen Chráněný přírodní výtvor Vodopády Stříbrného potoka. Nejsnadnější přístup je po lesní silničce z Nýznerova, která je přístupná jen pro pěší. Jak se tam dostanete? Autem: z Jeseníku do Žulové směr Javorník, Polsko (přes Lipovou Lázně a Vápennou po silnici I/60). V Žulové sjedete z kopce a pokračujete na křižovatce rovně směr Javorník,ihned přejedete druhý kopec a sjedete dolů na křižovatku. Pokračujete rovně po silnici III. třídy směr Nýznerov, Skorošice. Projedete celým Nýznerovem a pokračujete ještě asi 0,5km na odstavné parkoviště, dále je zákaz vjezdu. Odtud pokračujete pěšky 2km po modré turistické značce (M47) Vlakem: železniční stanice Žulová, dále pěšky 5,5km po modré turistické značce (M47) ,nebo autobusem ( nutno přejít na autobusovou zastávku naproti zdravotnímu středisku) Autobusem: v Žulové zastavují autobusy většinou na trase Jeseník- Žulová- Javorník. Vystupte v Žulové na zastávce u zdrav. střediska a přesedněte na linku Žulová- Skorošice. POZOR- autobusy do Nýznerova jezdí pouze v pracovní dny v ranních hodinách (6:10 a 6:58), proto je třeba v jinou dobu pokračovat pěšky 5km po modré turistické značce (M47)